1.20.2011 | Dag 07 - Min drömfestival

Fjärde påhittade ämnet: drömfestival! Min musiksmak är en blandning av pop, hiphop och electro. Om jag fick sätta ihop min egen drömfestival och hinna se alla band själv och kunde hänga på campingen skulle den se ut så här.

Festivalområdet och upplägget i slottsskogen från Way out west.


Campingen med utrymmet och najsigaste placeringen från trästocks fast med...

...vädret från Peace and love.

Hiphopscen-line up'en: Looptroop, Organismen, Alexis Weak, Kanye West, Kid Cudi, Drake, Max Peezay, Movits, Sexfemman, Maskinen och Snook skulle få köra en återförening.

På electro/house skulle jag ta med: Röyksopp, Passion Pit, The Knife, Slagsmålsklubben, Crystal Castle, MGMT, Adrian Lux, Rebbeca och Fiona, Basutbudet, jj och Boards of Canada.

På pop/rock/acoustic hade jag velat se Håkan Hellström, Robyn, Jose Gonzalez, Damien Rice, David Gray, Coldplay, Keane, Sigur ros, Shout out louds och Explosions in the sky. Och Kent, om de bara körde låtar från Du & Jag döden och tidigare.

No comments: