1.26.2011 | Dag 12 - Foto 2005 & 2006

Hösten och vintern 2004 fick jag för mig att börja fotografera. Jag var 12 år och använde jag familjens kompaktkamera (en olympus). Det blev inte så bra bilder och jag var inte så jätteseriös över att kalla det ett intresse. Men nog var jag allt stolt då! Allt man kunde fånga på bild. Typ skor i ett träd och en trasig brygga....
Jag blev mer och mer intresserad framåt sommaren 2005 fick jag min egna kompaktkamera, en Pentax optio wp. Jag var helt förbluffad av att den hade 1 cm närgräns och att man kunde fota under vattnet med den. Det var ungefär sånt här jag fotade:



Julen 2005 var min högsta önskan att få en systemkamera. Trodde inte det var sant när mamma och larsolov åkte in till stan med mig och sa att jag skulle få en! Valde en Konica minolta dynax 5d (hej långt namn) för att den hade antishake (som inte Nikon d50 hade och större skärm än canon 350d). Man fick också ett 75-300mm objektiv på köpet, tror jag det var. 2006 fortsatte jag att fota det jag tyckte var vackert och lättillgängligt: NATUREN!! (O-orginellt motiv, skoja inte..)



No comments: