1.27.2011 | Dag 13 - Foto 2007 & 2008

I mars 2007 var jag på min första festival, Umeå open, och upptäckte hur roligt det var att fota konserter. Ville ha ett nytt objektiv och började fundera på vilket det skulle bli.


I maj köpte jag mitt första objektiv som var ett tamron 28-75mm 2.8. Tog många bilder med det innan året tog slut.






Sommaren 2008 började jag seriöst fundera på att byta system till nikon eftersom jag ville köpa fler objektiv men inte till min konica minolta dynax 5d.



I augusti köpte jag en Nikon d80 och ett tamron 28-75mm 2.8 som passade. Köpte även ett 50mm 1.4 som tog tamronets plats som standardobjektiv.


I november köpte jag ett fisheye som jag drömt om i flera år! Tokina 10-17mm 3.5-4.5. Det är väldigt bra för det är som ett fisheye och ett vidvinkel i ett när man zoomar in.




I december 2008 gick mitt 50mm 1.4 sönder bara hux flux. Tappade det en gång i marken ordentligt i augusti och har fått för mig att det kanske var det som gjorde att den inte ville leva mer några månader senare.

1 comment:

Erik Benjamin Stubbfält said...

Anna Ternheim i sikte.
Jag älskar Anna Ternheim.